Pages

Saturday, September 22, 2012

Setelah sekian lama..

Dah sangat2 lame aku tinggai blog ni.
tak mau cakap perkataan 'bersawang'.
ade perkataan yang lagi hebat dari tu tak? 
please leave a 'komeng' if u have one/more.

so many things happen in my life since i leave this blog.
(nape lagu sedih kuaq mase aku nak taip ni.. adoiii..)




pertame skali, aku putus cinta dengan tragis. aku rase tak perlu aku cerita panjang kat sini. takot mengaibkan mane2 pihak termasuk diri sendiri. tapi ia berkaitan restu keluarga. . sampai aku dah lukekan hati semua orang. semua tekanan datang dalam 1 masa. sampai 1 masa, aku dapat kekuatan untuk memutuskan hubungan yang dah hampir 4 tahun terjalin. bukan ni yang aku mintak.. tapi kerana rase kasih dan sayang aku yang amat pada mak dan abah.. 
yang dah jage aku 24 tahun. 

yang dah banyak berkorban untuk untuk aku, anak yang paling banyak sakit mase kecik2 dulu.asma, demam kejang2, tido berjalan...dll

yang tolong halaukan nyamuk mase aku tido dulu2, sampai bile besar tak boleh kene gigit nyamuk sekor, dah rase nak beli kelambu je.

yang tak jemu2 masakkan masakan yang sedap2 untuk aku, sampai bile aku masuk U baru aku pandai masak.

yang carikan rezeki untuk aku dan adik beradik belajar, sampai tak tercapai akal aku cemane nak balas budi depa. 

yang simpankan makanan yang tinggal sikit untuk aku jamah sikit, walaupun mase tu, mak abah pun tak makan pun lagi.


berilah peluang untuk aku membalas kebaikan mak abah. maafkan aku.. ade 1 post yang aku buat sebelum ni, mase tu aku tulis sebab sedeh sangat. tapi terpakse delete sebab aku takmau idup dalam bayang2 lame aku. 

Sungguh aku syg kamu.. tapi mungkin bukan jodoh kite. aku doakan kamu betemu dengan isteri yang berpuluh kali ganda lebih baik dan solehah..
Allah itu maha adil dan maha mengetahui, yakin lah denganNya..




lagi 1 peristiwa, aku terpaksa berhenti kerja. aku selalu tak dapat gaji. selalu lewat 2 bulan gaji aku. dekat setahun macam tu, aku tak boleh manage hal2 macam tu, aku berhenti. mase aku takde dapat kerja lain lagi. dapat banyak interview, banyak yang aku rase aku boleh lepas. tapi aku tak tahu mane silapnye. nothing.. aku rase loser sangat. sangat40x la loser. 
aku rase kosong sangat. aku rase malu dengan kawan2, aku rase malu dengan semua orang yang terserempak dengan aku. pastu tanya keje ape sekarang. ape aku nak jawab. 

disebabkan anggur aku tumbuh dengan banyak skali, aku pon join kursus2 pendek kat Kolej Komuniti Gerik. kelas mekap aku ikot, kelas masak aku ikot. yang banyak pasal confectionary la yang aku join. terime kasih kat kakak kembar aku yang mengajar kat sane. dari situ aku dapat kelebihan untuk tau lagi cepat dari orang lain bile kursus pendek dibukak. 

make, dari situ aku dah berazam untuk teruskan dalam bidang yang mule bercambah2 dalam hati aku ni. aku harap, aku dapat survive dalam bidang ni. 

bagi aku, tak semestinya orang kimia tak bole masuk bidang lain. selagi kudrat kamu ade, carilah arah tuju kamu yang sebenar. tanamkan dalam hati, semuanye belum terlambat. yang menentukan, cume diri kite sendiri. 
jangan beri banyak alasan.. sebab alasan tu yang membantutkan perjalanan hidup kite. mohon pada Allah.. jangan kite sombong denganNya. 

mohon doa dari kalian jugak..
semoga aku berjaye..
semangat aku datang balik bile tulis balik diari ni. =D 
see.. im smiling..


Demi Allah, aku sayang korang sume.. sebab sempat luang mase bace diari aku panjang lebar..



singgah kat blog makan2 aku ye......   My Sugar Story
    

0 komeng:

Post a Comment